Hoppa till textinnehållet

Så här söker du efter en lägenhet

Här kan du läsa om hur du letar efter en lägenhet hos oss.
Vi berättar också hur du gör för att tala om
att du vill ha en av de lediga lägenheterna.

När du står i vår bostadskö
ska du själv leta efter en lägenhet.
Det gör du på vår webbplats.
När du hittar en lägenhet som du vill ha
ska du tala om att du är intresserad av den.
Det kallas för att du lämnar en intresseanmälan.

Vi lägger sedan din intresseanmälan
i den ordning som du står i bostadskön.
Du får bara anmäla att du är intresserad av
tre lägenheter åt gången.
Men till nybyggda lägenheter och seniorlägenheter
får du anmäla intresse hur ofta du vill.
De flesta lägenheter ligger ute på webben i en vecka.

Lediga lägenheter »

Internet-tjänsten Mina Sidor
På internet-tjänsten Mina Sidor
kan du anmäla intresse för lägenheter,
svara på inbjudningar till visningar av lägenheter
och även se till att vi har din rätta adress.
Du får också veta hur långt fram i bostadskön du står
på varje lägenhet som du är intresserad av.

För att kunna använda den här internet-tjänsten
ska du ha ett lösenord.
Du kan beställa ditt lösenord på webbplatsen.
Vi skickar det då till din e-postadress.
I e-postmeddelandet står också hur du ska göra på internet-tjänsten.

Telefon och kundtjänst
Du kan tala med någon på vår kundtjänst
om du har frågor.
Telefonnumret till kundtjänst är 08 - 785 88 30.
Om du vill besöka oss är adressen Fleminggatan 6
i Stockholm.

Du kan alltid få hjälp på medborgarkontoren
Du kan alltid gå till något av Stockholm stads medborgarkontor
och lämna in din Anmälan till bostadskön.
Där kan du också få hjälp med att söka lägenheter.
För att hitta ditt medborgarkontor
kan du gå in på Stockholms stads webbplats.

Läs mer om medborgarkontor på Stockholms stads webbplats »

Vi har datorer du kan använda
Bostadsförmedlingen har datorer i kundmottagningen
på Fleminggatan 6 i Stockholm.
Där kan anmäla ditt intresse för en lägenhet.







Tillbaka
Till sidans topp »
Utskriftsvänligt format »