Här anmäler du dig till bostadskön
Bostadsförmedlingen arbetar med
att förmedla lägenheter till människor
som står i bostadskön.
Här talar du om att du vill stå i vår bostadskö.
Det gör du genom att fylla i en Anmälan till bostadskön.
Det är många som vill stå i bostadskön
men vi arbetar så fort vi kan för att skriva in dig i den.
Vem får ställa sig i bostadskön?
Du ska ha svenskt personnummer eller ett samordningsnummer.
Du ska ha fyllt 18 år.
Om du har barn eller snart ska få barn,
kan du få stå i bostadskön även om du inte har fyllt 18 år.
Vi bryr oss inte om var du bor nu
eller om du redan har en bostad.
Du får ställa dig i bostadskön ändå.
Du ska betala 225 kronor.
Det kostar 225 kronor att stå i bostadskön i ett år.
Vi skickar ett inbetalningskort till dig
när du har talat om för oss att du vill stå med.
Sedan skickar vi dig ett inbetalningskort varje år.
Är ni fler som söker?
Du som redan står i bostadskön
kan anmäla att en till person
ska stå i kön tillsammans med dig.
Den personen kallas medköande.
Du anmäler det genom att fylla i formuläret
längst ner på den här sidan.
Du kan också beställa blanketten genom att ringa kundtjänst,
så skickar vi en blankett hem till dig.
Ställ dig i bostadskön »
Tillbaka
Till sidans topp »
Utskriftsvänligt format »